Dlaczego warto ćwiczyć pod okiem trenera?

Podążając w stronę wymarzonej kondycji i sylwetki często zależy nam na szybkich efektach, dlatego stosujemy ćwiczenia czy diety, które polecili nam nasi znajomi. Zdarza się jednak tak, iż mimo idealnego wypełniania przekazanych przez nich zasad nasza waga się nie zmienia. Co jest przyczyną takiego stanu? Każdy z nas jest inny i aby osiągnąć zamierzone efekty powinien stosować sprecyzowaną dla siebie dietę i ćwiczenia. Osobą, która pomoże nam w profesjonalny sposób w ustaleniu diety i ćwiczeń jest trener personalny.

 Trening personalny

Trening personalny jest idealną alternatywą dla osób, które nie lubią ćwiczyć w większych grupach. Tego rodzaju ćwiczenia są zresztą bardziej efektywne, ponieważ trener skupia się jedynie na nas i może szybko skorygować ewentualne błędy w trakcie wykonywania ćwiczeń. Przed rozpoczęciem ćwiczeń i ułożeniem idealnego planu trener przeprowadza z nami rozmowę, by poznać nasze upodobania ćwiczeniowe i żywieniowe tak, aby ułożyć plan ćwiczeń i dietę, które będą dla nas przyjemnością. Trener bierze także pod uwagę nasze oczekiwania, to czy chcemy poprawić kondycję ogólną, a może wyrzeźbić konkretne części ciała. Trening personalny, ze względu na więcej poświęconego nam czasu, przynosi szybsze efekty. Jest to rodzaj ćwiczeń, które dopasowują się do klienta, w niektórych przypadkach możliwe jest więc nawet ćwiczenie razem z trenerem w domu (o ile stworzony przez niego trening nie obejmuje użycia specjalistycznego sprzętu). Dobry trener personalny, oprócz dużej wiedzy z zakresu dietetyki i formy fizycznej, powinien także być osobą, która odpowiada nam pod względem mentalności, taką która będzie podnosiła nas na duchu i odpowiednio motywowała do wzrostu.

Trening w grupie

Jeżeli jednak należymy do osób, które w trakcie ćwiczeń sam na sam mogą czuć się niekomfortowo możemy wybrać takie ćwiczenia, które obejmują kompleksową opiekę i pracę w grupie. Do grupy takich ćwiczeń należy m.in. trening crossfit, ponieważ ćwiczy się go zazwyczaj w mniejszych grupach pod okiem wykwalifikowanego trenera. Trening crossfit dedykowany jest dla każdego. Ćwiczyć w grupie może zarówno początkujący, jak i osoba na wysokim poziomie sprawności. Wszystko to jest możliwe dzięki takiemu ułożeniu planu ćwiczeń, tak zwanego WOD (workout of the day), który zakłada iż każdy wykonuje tyle serii powtórzeń, ile jest w stanie. Każdy jednak w czasie treningu przekracza swoje słabości i staje się coraz sprawniejszy, coraz silniejszy. Trening crossfit jest także nieprzewidywalny, codziennie inny i zależy w pełni od inwencji trenera, który cały czas czuwa nad uczestnikami i służy fachową radą i pomocą. Ćwiczenia crossfitowe są niezwykle intensywne, gwarantują jednak szybką poprawę kondycji, a także zrzucenie zbędnych kilogramów. Od zwykłych ćwiczeń na siłowni różni je stała obecność profesjonalnego trenera, który zna każdego z uczestników zajęć i wie, na ile może mu pozwolić. Z crossfitem bezpośrednio łączy się dieta paleo, która bazuje, podobnie jak ćwiczenia, na prostocie. Proste, nieprzetworzone produkty budować mają człowieka sprawnego i w pełni świadomego swego ciała.

Wybierając więc trening dla siebie warto dostosować go do osobistych preferencji tak, aby codzienny trening był dla nas przyjemnością.